Bakfietsen, Kidcarren en No-Shows
Bakfietsen, Kidcarren en No-Shows
Zaterdag kwam ik rond een uurtje of vijf weer met de bus op de zaak gereden. Mijn moeder, die me vaak helpt met de fietsverhuur, had net een paar gewone fietsen en een kidcar buiten gezet voor wat Duitse mensen. Ze wilden deze voor een week huren, en de kidcar voor een hond gebruiken. Prima, ik heb het afgehandeld en de mensen op pad gestuurd. Het weekend kon beginnen!
Maandag keek ik de reserveringen nog eens na, en voor dinsdag was er weer een kidcar gereserveerd. Ik heb er echter maar een, en die had ik al aan de Duitse mensen meegegeven. Geen ramp, de groothandel levert binnen een dag en de mensen met de kidcar waren vast wel tevreden met een dag een bakfiets, en de overige dagen een nieuwe kidcar. De huurder vond het inderdaad prima, zolang hij maar wel de kans had om de kidcar uit te proberen, want hij wilde er misschien een kopen.
De volgende dag kreeg ik een melding van DHL dat de kidcar tussen 14:00 en 18:00 bezorgd zou worden. Dat is mooi, kon ik mooi aan het einde van de dag de bakfiets omruilen voor de kidcar. Ik kreeg een belletje van iemand of er nog een bakfiets te huur was voor morgen. Die bakfiets werd gebruikt door de huurder van de kidcar, maar de kidcar zou binnenkomen vandaag dus dat kon. Na 18:00 was er echter nog steeds geen kidcar binnen.. Dus de bakfiets kon ik nog niet omruilen. Gelukkig had ik er nog twee staan, waaronder een nieuwe witte die een lichte beschadiging had. Daardoor kon ik hem niet verkopen dus ging deze de verhuur in. Zaterdag had ik deze bovendien nodig want hij was verhuurd voor een bruiloft. Deze heb ik naar Beekbergen gebracht. Nu had ik er nog één over.
De volgende dag waren de mensen voor de bakfiets rond 11:00 nog steeds niet gekomen. Toen kreeg ik een belletje van andere mensen of ze vandaag nog een bakfiets konden huren. Nou, eigenlijk was deze al gereserveerd. Alleen nog niet betaald, en het weer was wat minder als verwacht, dus ik belde ze nog even om zeker te weten of ze wel kwamen. Ze namen echter niet op. Maar goed, ik kan niet een gereserveerde bakfiets aan andere mensen meegeven dus gaf de bellers aan dat er geen een meer beschikbaar is. Uiteindelijk is er niemand gekomen.. Mensen, bel alsjeblieft gewoon netjes af als je niet komt. Maar ga niet iets reserveren en dan zonder het te laten weten niet komen.. Frustrerend..
Een voordeel was wel dat ik nu iets eerder deze bakfiets alvast kon bezorgen voor morgen. Ik moest naar Maarn en dat is toch weer 30 minuten rijden. En ik moest naar de Fysio in Eemnes dus kon het nu mooi combineren. Bij terugkomst was de kidcar ook binnen en kon ik hem omruilen. Nu moest ik een andere bakfiets wegbrengen naar Beekbergen. Normaal gesproken kon ik de bakfiets daar laten staan, echter stond net de witte daar en die had ik nodig voor de bruiloft. Dat is balen want nu moest ik 30 minuten heen en 30 minuten terug om een bakfiets om te ruilen voor een bakfiets met een andere kleur. Ik wist geeneens zeker of dit wel het juiste park was, want het bezorgadres stond niet in het bezorgsysteem. Maar ik had die vrouw ‘s middags aan de lijn en ik wist dat hij naar Beekbergen moest. Ik kon haar nu niet bereiken. De volgende dag belde ze wel, waar de bakfiets blijft. Ehmm, even naar het andere park lopen.
Uiteindelijk heeft de man voor de kidcar hem kunnen proberen, kon ik de fysio combineren met het leveren van een bakfiets door een no show, en heeft de bruid heerlijk in mijn splinternieuwe witte Urban Arrow bakfiets kunnen zitten. Eind goed, al goed. Maar het moet toch soepeler kunnen??